Jak promítnout firemní kulturu do vašich kanceláří

27. 7. 2021

Journal

Každý z nás si vysněné kanceláře představuje jinak. Ačkoliv se před pár lety zdálo, že Google bude se svými kancelářemi plnými klouzaček a houpaček určovat trend, opak je pravdou. Ano, prostředí má podněcovat kreativitu. Myslíte si však, že to zajistí prvky, které se objevují na dětských hřištích?Jak promítnout firemní kulturu do vašich kanceláří?

Kancelář je běžnou součástí identity nebo vizitky společnosti. Jak chcete, abyste působili před klienty nebo obchodními partnery? Jste kreativní startup nebo zavedená firma s dlouholetou tradicí? Typologie interiérových stylů, které se objevují na pracovištích se různí. Kancelářský prostor a jeho design je jedním z prvků komunikace vaší značky a měl by proto odpovídat vašemu obchodnímu profilu. Existuje několik typů kancelářských stylů, z nichž každý se hodí pro specifický druh podnikání. Jak promítnout firemní kulturu do vašich kanceláří? To jsme shrnuli v následujících článku.

 

Pokud je řeč o industriální stylu, odráží se v něm inspirace průmyslovými halami, dílnami nebo továrnami. Industriální styl je oblíbená stálice i díky konverzím brownfieldů, ve kterých se klade důraz na maximální zachování původních industriálních prvků. Tento přístup vyzdvihuje odhalené surové materiály a konstrukce. Nejčastěji se používá minimalistická černobílá kombinace barev a dále materiály jako jsou beton, kov nebo odhalené cihly. Technické prvky jako jsou trubky, kabely nebo vzduchotechnika se neskrývají pod omítkou, ale hrdě se hlásí světu. Z běžně vnímaných nedokonalostí se může stát hlavní atribut interiéru, jen se s nimi musí zacházet s citem.

Jak promítnout firemní kulturu do vašich kanceláří v případě industriálního stylu? Při navrhování zázemí IT startupu Futured, který sídlí v konvertované budově bývalého parkovacího domu, jsme pracovali s pozůstatky jeho svérázné estetiky. Pro industriální feel svých kanceláří se také rozhodly firmy jakými jsou inovativní Trask a ESET nebo coworking HubHub

V případě moderního interiéru jsou hlavními znaky jednoduchost, udržitelnost a flexibilita. Moderní interiér kombinuje prvky minimalismu, ale nebojí se experimentovat s tvary a barvami. Firmy rády zahrnují jejich korporátní barevnost do interiéru. Svěží barvy v kombinaci s tlumenými a přírodnímu materiály jsou pro to jako stvořené. Jak promítnout firemní kulturu do vašich kanceláří? Moderní kancelář také pracuje s principy wellbeing například umisťováním zeleně a květin do prostoru. 

Oceněné kanceláře pro Fortuna Entertainment Group jsme navrhovali na principech agilního pracoviště. Poznávacím znakem je vizuální jednoduchost a čistota s maximálním využitím vlastnosti použitých materiálů. Na minimalistické barevné a materiálové paletě se objevují autorské ilustrace, které odráží identitu i dynamiku společnosti.

S výrazem butikový se také pojí přívlastek exkluzivní nebo jedinečný. Jde o interiér, který svým designem vyniká v pojetí sofistikovanosti a elegance. V prostředí butikových interiérů se cítíte komfortně a bezpečně. Cílem není to, aby byl interiér za každou cenu trendy. Spíše se klade důraz na to, aby byl funkční a krásný i v průběhu následujících let. Barevná škála se nejčastěji pohybuje v neutrálních přírodních tónech. Jak promítnout firemní kulturu do vašich kanceláří? Do butikových interiérů se s oblibou používají přírodní materiály, které akcentují struktury či motivy – ať už se jedná o mramor nebo dřevěné parkety. Právě na těchto prvcích vynikne jedinečnost a kvalita provedení. 

Mezi zástupce butikových interiérů patří mezinárodně oceněný coworkingový prostor Base4Work, ve kterém jsme pracovali s prémiovými materiály, které postupně budou získávat patinu a neztratí na půvabu. Reprezentativní a atraktivní prostředí v podobném duchu jsme také vytvořili pro investiční skupinu IPM Group. Jejich firemní kultura a étos se propisují do prostor interiéru. 

Moderní technologie, funkčnost a kreativita jsou hlavními rysy high-tech stylu. V prostorách je naprosté minimum dekorativních prvků. V hlavní roli exceluje hra světla na materiálech jako je sklo, chrom či leštěné kovy a jeho vlastnosti. Odrazy, transparence, zrcadlení – tyto elementy dokonale kompenzují jakoukoliv absenci dekorativnosti. Estetickou strohost často doplňují výrazné, mnohdy až toxické barvy. Hlavními aspekty hi-tech office je funkčnost a kvalitní materiálové zpracování. 

Náš návrh kanceláří pro EOH IT Hub, který získal prestižní ocenění German Design Award 2020, propojuje dvě protikladná měřítka, mikroskopické a makroskopické. Do projektu se myšlenka jejich průniku propsala mimo jiné výskytem organických tvarů a anorganických povrchů, použitím polotransparentních stěn a volbou takřka mimozemské palety barev.

Kanceláře pro kreativní agentury, startupy nebo technologické inovátory by měly fungovat jako úl – překypující aktivitou, výměnou informací a energií. Prostředí má stimulovat zaměstnance, kteří budou nadšeni z chození do atraktivního pracovního prostředí. Firmy startupového typu se vyznačují specifickou firemní kulturou a tu je vhodné maximálně promítnout do interiéru. Čím promyšlenější, tím lepší. Kancelář, která evokuje útulnost domova nebo kavárenské prostředí? Není problém. Materiálová paleta nejčastěji akcentuje přírodní materiály s výraznými barevnými prvky nábytku či dekorací. Jsou to právě detaily, které dotváří to pravou startupovou atmosféru.

Podívejte se na nás referenční projekt kanceláří pro pro největšího slovenského poskytovatele webhostingových služeb, Websupport. Prostory jsme navrhli s odkazem na jejich silný vizuální styl a komunikaci prostřednictvím blogů, vlogů či podcastů.

 

Pomohl vám článek Jak promítnout firemní kulturu do vašich kanceláří?  Obraťte se na nás, pomůžeme vám s řešením. 

Novinky

    Kontakt

    Svěřte nám váš projekt