Konsepti showroom

Konsepti showroom

Konsepti

Praha, Česká republika

O projektu

Konsepti vždy posouvalo běžný zážitek z nákupu na novou úroveň, a i to bylo naším cílem v návrhu B2B showroomu. Dávno již neplatí, že kanceláře jsou místem šedého lamina a funkčního nábytku. Chtěli jsme přinést nový pohled na prezentaci nábytku. Nový showroom v prvním patře má být unikátním prostorem pro obchodní partnery, architekty i odbornou veřejnost. 

  • Klient

    Konsepti

  • Rok

    2023

  • Lokalita

    Praha, Česká republika

  • Velikost

    250 m²

  • Autoři

    Martin Stára
    Tereza Novák Houdková

  • Spoluautoři

    Barbora S. Babocká

  • Foto

    Filip Šlapal

Prostor Konsepti showroomu se volně inspiruje rozdělením divadla – na vstupní galerii, foyer, sál s jevištěm a hledištěm. První část reprezentuje galerii nábytku z mléčného plexiskla se zadním podsvícením. Vnímání židle se tak posouvá více ke konturám a figuře. Srdce interiéru představuje prostor s digitálním pozadím, které nabízí téměř nekonečné variace kulis k prezentaci kancelářského nábytku. V zadní části prostoru se nachází foyer a lounge, kde se mohou návštěvníci setkávat v neformálním prostředí. Každá část je do jisté míry flexibilní, a proto bude zážitek z návštěvy pokaždé jiný.

 

V rámci návrhu Konsepti showroomu jsme se snažili propojit reálný a iluzorní svět za pomoci současných technologií. Námětem nám byl svět divadla a filmu. Kombinace reálného a nereálného se inspiruje u natáčení seriálu Mandalorian, kde tradiční green-screen poprvé nahrazují digitální obrazovky. Herci tak mohou reagovat s pozadím přímo a nemusí si vše představovat. Chceme tak napadnout stereotyp pasivního prodeje nábytku a současně vytvořit nový multimediální zážitek pro všechny smysly, hrát si s představivostí a emocemi. Jedinečnost se propisuje do použitých materiálů, které ale člověk nejlépe zažije při návštěvě na vlastní kůži.

Koláž

Projekt návrhu a realizace Konsepti showroomu odstartoval v květnu a dokončil se začátkem října 2022, tedy zhruba 5 měsíců. Na přenesení technologie do prostoru showroomu jsme spolupracovali s kreativním studiem Lunchmeat, zaměřujícím se na digitální média. Hlavní část, do které návštěvník nebo klient vstoupí po průchodu chodbou lemovanou židlemi od předních designérů a designérek, proto zabírají dvě velké projekční stěny, na které míří dva špičkové projektory. Chtěli jsme zkombinovat představování nábytku ve fyzické podobně s rozšířenou realitou. Klienti si tak nábytek můžou osahat, ale zároveň ho dokážeme promítnout do konkrétního prostředí.

Díky projekčním stěnám vznikly dvě velké scény, ve kterých se může prezentující volně pohybovat, a do kterých může umístit jakýkoliv nábytek z portfolia firmy. Zajímavá je velikost toho prostoru, protože můžete prezentovat v měřítku jedna ku jedné. Při prezentaci interiéru tak klient může sám vyzkoušet, jestli mu vyhovuje třeba výška poličky nebo kliky od dveří. Díky projekčním stěnám v Konsepti showroomu působí promítnuté vizualizace jako by se člověk přenesl to budoucího obývacího pokoje, kanceláře nebo hotelového lobby. A jednotlivé kusy designového nábytku se zase mohou díky promítání pozadí dostat do rozličných míst.

Informace k projektu

  • Rok

    2023

  • Lokalita

    Praha, Česká republika

  • Velikost

    500 m²

  • Foto

    Tomáš Slavík

  • Autoři

    Barbora S. Babocká
    Anna Bařinová

  • Spoluautoři

    Markéta Michálková

    Kontakt

    Svěřte nám váš projekt