Hybridní
způsob
práce

Journal

Pracovní trh zažíval v minulém roce turbulentní změny. Ze dne na den se někteří zaměstnanci ocitli na home office, aniž by s ním měli zkušenosti nebo na něj byli připraveni. Otázky typu, zda neklesne pracovní produktivita, morálka nebo důvěra zaměstnavatelů ve své pracovníky se podařilo vyvrátit. Návrat do předpandemické doby, které vévodil tradiční pracovní prostor a spolupráce mezi velkými skupinami již ale není možný.

 

The New
Normal

Po více než tři čtvrtě roce, kdy se potýkáme s dynamickým způsobem práce se můžeme opřít o výzkumy, které popisují nastupující trend v oblasti kancelářského prostředí. Práce z domova i kanceláře má své výhody a nevýhody. Jednostranný model se však prokázal jako ne zcela ideální. Jak tedy vypadá optimální stav? Odpovědí je hybridní způsob práce.

Co to znamená pro budoucnost kanceláří a nás, jakožto architekty, kteří je navrhujeme? Kanceláře rozhodně nezmizí, ale budou se transformovat. 71% respondentů dle výzkumu totiž preferuje práci v otevřeném prostředí, tedy v kanceláři.

Transformace
kanceláří

Výzkum, který proběhl na vzorku 2500 britských zaměstnanců jednoznačně potvrdil, že v budoucnu bude převažovat flexibilní rozdělení práce. Hybridní model kombinuje to nejlepší z práce z domova i kanceláře. Ti, kteří již v hybridním pracovním modelu pracují, uvádějí mezi výhody pocit zvýšené kreativity, produktivity a kvality vztahů. Hybridní model kombinuje to nejlepší z práce z domova i kanceláře – nezávislost a flexibilitu versus strukturu a socializaci.

Kanceláře pro lidi

Výhody
hybridního prostředí

  1. Snížení provozních nákladů – menší kanceláře s menším počtem pracovních míst. Díky tomu se může více investovat do kvality a provedení, která přímo úměrně souvisí s udržitelností.
  2. Zvýšení produktivity – v poklesem mikromanagementu na pracovišti zažívají zaměstnanci pocit vyšší míry nezávislosti.
  3. Skutečné pracoviště pro lidi – na základě zkušeností z minulosti jsou firmy schopny identifikovat jejich reálné potřeby založené na efektivitě využívání kanceláří (workplace consulting).

Zásady při
navrhování

  1. Technologie – je nezbytné podporovat videokonference pro vzdálené pracovníky. Je to nejúčinnější a nejpřirozenější způsob, jak se mohou spojit s ostatními. Investice do systému a míst, kde je možné v klidu telefonovat se stanou nutnou součástí kanceláří. 
  2. Flex-desk – možnost zaměstnance zabookovat si libovolné místo nebo kancelář. Jaké jsou výhody? Maximalizace využití zdrojů na pracovišti, protože nepotřebujete jeden pracovní stůl pro každého zaměstnance, ale pouze pro ty, kteří jsou v danou dobu v kanceláři. 
  3. Různorodé pracovní prostředí – zasedačka pro 2, stůl na soustředěnou práci, konferenční místnost pro týmový meeting. Mít více typů pracovních prostředí pro různé aktivity umožňuje členům týmu najít nejlepší nastavení pro to, co je třeba udělat. Včetně spojení se svými vzdálenými spolupracovníky. 

    Kontakt

    Svěřte nám váš projekt